22 septembrie 2017

Ziua III: priveliști la apusul soarelui

BY Bianca Dărăban IN , , , , No comments


     Ziua a III o începem destul de matinal. Azi e ultima zi și mai avem planificate niște obiective așa că trecem la treaba. Maria sugerează să începem cu Catedrala din Roskilde, catedrală unde sunt îngropați membrii familiei regale. Roskilde este un orășel situat la 35 de km de capitala daneză.
Ajungem destul de repede, înainte să se deschidă așa că apucăm să mâncăm ceva dulce din piața de lângă catedrală.
     Catedrala a fost fondată la sf. sec X și a fost prima catedrală gotică din Scandinavia. Deși e una din principalele catedrale daneze, aici nu au avut loc nunți sau încoronări. Catedrala a devenit un mausoleu al familiei regale daneze începând cu sec XV.



      Catedrala face parte din patrimoniul Unesco începând cu anul 1995 fiind vizită de peste 150.000 de turiști anual.


     După vizitarea catedralei ne întoarcem în Copenhaga și fugim spre un alt castel..nu altul decât Castelul Rosenborg. Castelul Rosenborg un una din cele mai frumoase bijuterii arhitecturale daneze. Castelul a fost ridicat între anii 1606-1634 și a fost ocupat de familia regală până în 1720. 
Fiecare rege a adăugat camere acestea fiind decorate în funcție de tendințele din perioadele respective.


     Ca și atracții principale ale castelului se numără Sala Mare unde se află și tronul păzit de 3 lei din argint, celebrele tapițerii Rosenborg care datează din 1693 și nu în ultimul rând bijuteriile regale care se află în subsolul castelului.





    Tot aici se găsesc portretele lui Johan Friedrich Struensee și ale reginei Caroline Mathilde. Regina Caroline Mathilde a fost căsătorită cu regele nebun Christian al VII-lea și a avut o aventură cu medicul regelui. Acest episod din istoria daneză a fost evidențiat în filmul "A royal affair" film care a câștigat numeroase premii. În film este evidențiată drama reginei și urmările aventurii cu medicul Struensee.

     Un ghid complet al unui oraș nu e complet dacă nu admiri orașul de sus. Unul din locurile unde poți admira orașul de sus este Turnul Rotund.
     Turnul Rotund este cunoscut ca fiind cel mai vechi observator astronomic din Europa în funcțiune datând din anul 1642. Astăzi observatorul astronomic este folosit de astronomi amatori.
Observatorul are o platformă exterioară de unde se poate admira priveliștea orașului. 




     După ce am admirat priveliștea orașului de sus ne gândim că o tură cu bărcuța pe canalele daneze nu sună rău așa că o luam din loc. E prima plimbare de acest gen care am făcut-o. E un mini-tur al orașului văzut de pe canale, cu explicații de la ghid care punctează principalele atracții turistice așa că mai trecem în revistă încă odată: Nyhavn, Mica Sirenă,cartierul Christiania, Opera și Biserica Mântuitorului.




     Turul durează aprox 1 oră iar dacă am ajuns din nou în Christiania, de data aceasta în timpul zilei, Biserica Mântuitorului îmi trage cu ochiul ( de fapt mi-a tras cu ochiul și în prima zi) și turnul acelă mă ispitește maxim. 
    Biserica Mântuitorului este cunocută pentru turla superbă care o are și 400 de trepte în spirală dintre care ultimele 150 de trepte înconjoară turla pe exterior turiștii fiind asigurați doar de un simplu grilaj de fier. Asta știam de acasă și eram super încântată de puțină adrenalină dar niciodată planul de acasă nu se potrivește cu cel din piață.
Aici am ajuns târziu, pe lângă ca era târziu era o coadă până afară..săream de pe un picior pe altul și nu știam dacă reușim sa urcăm, altă șansă nu aveam deoarece în aceeași seară aveam avion spre Budapesta :)). 
     Norocul a fost de partea noastră, urcăm pe niște scări înguste de lemn și prin niște turnuri prăfuite până ajungem la prima platformă..aici s-a dezlănțuit frumosul...un schelet perfect de Copenhaga scăldat în razele apusului de soare. A fost una din cele mai frumoase priveliști văzute.





     De aici nu știu ce s-a întâmplat, efectiv am uitat de partea cea mai palpitantă..nu am urcat mai sus deși lume pe prima platformă nu prea mai era și sincer cred că eram așa de absorbită de peisaj încât nici nu am văzut următoarele trepte. (Maria a mai fost încă odată după o perioadă și mi-a spus că erau acolo, mama lor de trepte). Și uite așa am ratat puțină adrenalină. Promit să recuperez și asta deoarece am prea multe restanțe :)).
     Astea au fost nebuniile făcute în Copenhaga..o capitală frumoasă, cu oameni relaxați și muuulte biciclete. Drumul spre casă a fost luuung, am ajuns în miez de noapte în Budapesta și spre dimineață în Satu Mare. 

     V-am pupăcit!!!!



Citește și:

0 comentarii: