29 septembrie 2017

Copenhaga - tips and tricks

BY Bianca Dărăban IN , , , No comments

    Pot să spun că am profitat la maxim de cele 3 zile pline în Copenhaga și asta datorită Mariei care a pus în aplicare tot planul și m-a plimbat pe unde a știut ea mai bine, mă gândeam să vă împărtășesc câteva trucuri.

     Ziua I am luat la pas principalele obiectivele turistice gratuite: 
Mica Sirenă
Citadela Frederikshavn
- Castelul Amalienborg (la ora prânzului este schimbarea de gardă asemănătoare cu cea de la Londra, eu nu am văzut-o dar e bine de știut)
- Biserica de marmură
Nyhavn
Stroget (cea mai lungă pietonală pt shopping din Europa)
Christiania

În aceeași seară am cochetat cu ideea de a ne face Copenhaga Card ceea ce am și făcut.
     Copenhaga Card e un card care îți dă acces gratuit la majoritatea obiectivelor turistice precum și la transportul în comun inclusiv trasportul de la/ până la aeroport. Acesta se poate procura direct din aeroport, din Parcul Tivoli sau se poate face comandă și îți vine pe poștă.
Pe lângă card mai primești un pliant în care ai descrise toate atracțiile incluse, adresa lor, detalii privind transportul și oferte la diverse restaurante din oraș. 
      Noi l-am luat de la Parcul Tivoli și pentru 48 de ore am plătit 549 DKK (aprox 77 euro).
Acesta se poate lua și pe 1 zi, pe 3, 4 zile sau o săptămână. Mai multe detalii găsiți aici.

Castelului Frederiksborg. Intrarea la castel este 75 DKK (coroane suedeze). Pentru vizitarea castelului și a grădinii aveți nevoie în jur de 3-4 ore cu ghid audio.
Fabrica Carlsberg, biletul de intrare este 100 DKK + degustarea a 2 sortimente de bere
- Parcul Tivoli  ne-a cam încurcat planurile. Cardul permite doar accesul în parc nu și partea de distracție. Dacă dorești să încerci toate nebuniile de acolo prețul începe de la 120 DKK în funcție de perioadă.

     Ziua a III -a  
- Catedrala din Roskilde, catedrală aparținând patrimoniului UNESCO. Intrarea este 60 DKK
- Castelul Rosenborg una din frumoasele bijuterii daneze, e păcat să nu treci pe acolo. Dacă te-ai hotărât, intrarea e 110 DKK 
- Tura cu barca pe canale durează cam 1 h și s-au dus încă 80 DKK.
- Turnul Rotund dacă dorești să vezi orașul de sus, intrarea e 25 DKK 
- Biserica Mântuitorului dacă mai dorești încă un panoramic, intrare e 35-45 DKK în  funcție de anotimp.

     Totalul e 605 DKK adică ai economisit 56 DKK + transportul gratuit. Eu zic că și-a meritat banii.
Desigur, obiective și atracții mai sunt multe, nu ai cum să te plictisești dar restul le las pentru proxima ocazie.
     Dacă mă întrebați de avion am ales varianta low-cost cu Ryan Air, Budapesta-Copenhaga-Budapesta. Având în vedere că am călătorit fără bagaj de cală am mai salvat câțiva bănuți.

V-am pupat! :)


Citește și:

Copenhaga cu gust de înghețată
Ziua I: ce vizităm azi?
Ziua II: fuga la castel și hai la bere
Ziua III: priveliști la apusul soarelui

0 comentarii: