16 septembrie 2017

Ziua II: fuga la castel și hai la bere

BY Bianca Dărăban IN , , , No comments


     Ziua II o începem de dimineață pentru că azi am plănuit să vizităm destul de multe obiective iar Maria zice să ne începem ziua cu Castelul Frederiksborg. 
Situat la aprox 38 km de Copenhaga, în orășelul Hillerod, Castelul Frederiksborg este în prezent Muzeul Național de Istorie. Cele mai vechi părți ale castelului sunt din anul 1560 și a fost construit de regele Frederic al II-lea fiind cel mai mare palat renascentist din Scandinavia.
     

  După anul 1648 castelul a fost folosit pentru ceremonii precum încoronarea și ungerea monarhilor absoluți. Catelul găzduiește o impresionanta colecție de tablouri și portrete.
     Capela este una din principalele atracții ale castelului, acesta fiind locul unde erau încoronați regii. Capela a fost singurul loc din castel care nu a luat foc în incendiul din 1859. 


     Sala Mare sau Sala Balului este cea mai mare camera din castel fiind total reconstruita dupa incendiul din 1859. Sala Mare este împodobită cu cele mai fine tapițerii și cea mai scumpă marmură.



     Fiecare castel are grădina lui iar Frederiksborg nu e mai prejos. După ce ne-am încărcat cu povești și am admirat tablouri am avut parte de o binemeritată plimbare în grădină. Grădina este concepută în stil baroc și are același design din anul 1990. Castelul este situat pe 3 insule artificiale iar grădina este locul ideal de recreere și liniște.
Mai multe detalii și program de vizitat găsiți aici.





     După ce am vizitat castelul ne întoarcem în Copenhaga și ne continuăm traseul la pas.
Se spune ca nu e o aventură sănătoasă dacă nu bei o bere în fiecare loc pe care il descoperi așa că urmăm tradiția și Maria spune că cea mai bună bere e cea de la sursă așa că luăm cu asalt fabrica de bere Carlsberg.
                            
   

     Povestea fabricii de bere începe în anul 1847 atunci când fabricantul de bere J.C.Jacobsen a găsit locația potrivită pentru amplasarea fabricii, un deal în satul Valby la numai câțiva km de periferia capitalei Copenhaga.
J.C.Jacobsen a denumit fabrica "Carslberg" în memoria fiului său Carl și de la traducerea din daneză a cuvântului "deal" (=berg).


     Turul începe cu prezentarea celei mai mari colecții de sticle de bere din lume...sunt nu mai puțin de 12.000 sticle prin urmare au intrat în Cartea Recordurilor.

     Turul continuă cu explicarea procesului de fabricare a berii, aici am găsit-o și Mica Sirenă în variantă mai mică iar în prezent Fabrica de Bere găzduiește și o herghelie de 20 de cai care sunt un punct de atracție.
     Turul se termină cu o degustare a 2 sortimente de bere care sunt incluse în biletul de intrare.

Mai multe detalii despre fabrică găsești aici.

     După degustare am picat de acord cu Maria că am prins destul curaj să încercăm toate "măgăoațele" din parcul de distracție Tivoli.


      Parcul sau Gradinile Tivoli este unul din cele mai mari parcuri de distracție din Europa fiind situat în centrul capitalei daneze și a fost construit în 1843.. Fiind în luna decembrie tot parcul era plin de beculețe și împodobit ca și bradul de Crăciun.
     Intrăm cu nerăbdare și sufăr cea mai mare dezamăgire din toată aventura daneză.
Cardul Copenhaga avea inclusă intrarea în parc dar nu este inclus accesul la carusele..toată lumea urla și se distra pe carusele și eu mă uitam jiind :))). Am rămas cu o plimbare foarte drăguță și mi-am promis că o sa revin.
     Mai multe detalii găsești aici






     Citește și:

0 comentarii: