05 iulie 2016

3. Ulcinj și fuga la cetate

BY Bianca Dărăban IN , , No comments


     După ce am bătut în lung și în lat Petrovac și ne-am delectat pe Insula Bojana, facem o scurtă oprire la Ulcinj. Cetatea este cea care domină marea și se te cheamă la ea.
     Oprirea planificată în Ulcinj e foarte foarte scurtă..adică 30 de minute. Ne tot întrebam dacă avem timp să fugim până la cetate și să ajungem și în timp util înapoi. Decidem să riscăm și nu avea să ne pară rău.

     O luăm la pas în grabă. Deși sunte presată de ceas, încerc să îmi iau 30 de secunde și să privesc în zare.
     Plaja de nisip ia forma perfectă a golfului în care se află, după nisip urmează doar o infintate de albastru unite de linia orizontului, pietonala e o forfotă continuă de claxoane, strigăte, lume și vânzători iar eu mă încadrez perfect în acest cadru.
     În față se arată o parte din zidurile cetății nu înainte să ocolim micul port de la mare unde găsim câteva bărci de pescuit ancorate.
   


     Orașul vechi din Ulcinj (Stari Grad Ulcinj) este unul din cele mai mari complexe arhitectonice de la Marea Adriatică. E un oraș antic cu străzi de vârstă mijlocie, case decorate elemente ale Renașterii și baroc. Printre cele mai importante edificii se numără: Turnul Balshic, palatul, curtes și Piața Sclavilor.
     În cele 30 de minute nu am reușit să le vedem dar e un motiv în plus să mă întorc ca să recuperez.
În schimb am reușit să mă bucur de jocul de culori al soarelui care apunea în timp ce viața de noaptea abia avea să înceapă. Acel moment..perfect.














     Citește și:

0 comentarii: