29 decembrie 2016

Vii pe Creasta Cocoșului?

BY Bianca Dărăban IN , , 2 comments

     Asta e întrebarea care mi-a pus-o Gabriel dupa ce m-a făcut de rușine la Cracovia o săptămână că nu am fost pe Creasta Cocoșului (cred că a vrut să iși spele păcatul :)) ).

Când; 6 august 2016
Unde: Creasta Cocoșului, Munții Gutâi
Cine: Gabriel, Mihai, Lorenzo, eu
Traseu: Pasul Gutâi - Hanul Pintea Viteazul (983) - Poiana Boului - Creasta Cocoșului (1428) - bandă roșie
Distanță: aprox 6 km.
Timp: 2-2 ½  ore

     După ce mă așteaptă băieții în gara din Baia Mare ne organizăm și rapid suntem la Hanul lui Pintea, lăsăm mașina și deja suntem în pădure. Până mă dezmeticesc deja suntem în Poiana Boului de unde încet încet se lasă Creasta văzută. Traseul urcă destul de lejer doar eu ce mai gâfâiam :D. 
Minune mare când ajungem și vedem că nu suntem singuri: manele, mici, bere, gratare. Ne-am bucurat puțin de peisaj și am coborât în scurt timp.


     Creasta Cocoșului e o formațiune de rocă vulcanică fiind rezervație naturală și arie protejată aflată în nord-vestul Munților Gutâi. Cea care dă nume rezervației este o colină ascuțită de circa 200 m lungime fiind aproape verticală. De aici se poate admira Vf. Ignis, Complexul Șuior și Mogoșa.


     După ce ajungem în Baia Mare, luăm direcția spre gară ca să ajung și eu acasă. Nu mică mi-a fost mirarea când mi s-a spus că trenul are întârziere ”DOAR” 4 ore. Trăiască CFR-ul. Numai bine că ne-a rămas timp de o limonadă și am luat alt mijloc de transport.

2 comentarii:

Andreea B spunea...

Frumoasa mai e creasta asta, tare imi doresc sa ajung si eu acolo.

Bianca Duţă spunea...

Da, merita o plimbare. Mi-a parut si mie rau ca am tot lalait-o dar pana la urma a venit si timpul ei :).