25 ianuarie 2014

8. Tura de recunoastere in Torino

BY Bianca Dărăban IN No comments

Bine ati venit!

Cum sta treaba cu Torino? Stati sa va povestesc.
Asteptam de ceva vreme sa merg in Torino, eu cel mai mult ca Radu a mai fost de vreo 2 ori. Pentru el nu era nimic nou.
Ajungem si in ziua cu pricina, la ora 10:30 plecam din Susa, facem aproximativ o ora pana in Torino si sa inceapa aventura.
Si acum sa va zic partea proasta: stiam ca mergem in Torino dar nu stiam ce am sa vizitez asa ca, nu am avut habar ce e aia, ce e cealalta, de ce e statuia aia plantata acolo sau ce e cu cladirea aceea asa de ciudata. Dar cum o problema nu vine niciodata fata vreo portita de scapare, Lidia si Vio au fost ghizii mei pe toata durata plimbarii.
Si sa incepem cu inceputul. Intram in oras, parcare gasim, fara prea multa bataie de cap, in centru si incepem sa strabatem orasul.
Prima oprire este gara Torino Porta Nova. Aici Vio ne arata cum sa ne uitam la mersul trenurilor, de unde ne luam bilete si ne informeaza ca data viitoare sa venim cu trenul. Saru`mana, multumim!
Tinem drumul principal spre centru si ajungem in Piata San Carlo - una din cele mai importante piete din Torino, fiind denumita si inima orasului. In centrul pietei, nu pot sa nu vad monumentul lui Emanuele Filiberto care practic, domina piata.

Monumentul lui Emanuele Filiberto

Piata San Carlo - Torino

Ne continuam plimbarea pe celebra Via Roma unde ma mai fura cate o vitrina cu pantofi la 1000-2000 euro, semn ca trebuie sa inaintez, nu sa ma opresc :)).
Urmatoarea oprire: Piazza Castello (Piata Castelului) - principala piata din Torino si inima centrului istoric. Aici zabovim ceva deoarece observ in dreapta mea Palatul Madamma si nu pot sa nu ma opresc sa ii fac o poza, poate chiar 2-3 :)).

Piata Castelului

Palatul Madamma

Mergand tot in fata, o cladire impunatoare se arata, care de astfel si domina Piata Castelului, multa lume nimeni altul decat Palatul Regal. Bine te-am gasit si pe tine! Din pacate, nici pe acesta nu l-am vizitat. Tot ce stiu e ca intrarea e 20 euro.

Detaliu- Palatul Regal

Turisti entuziasmati

Bun venit la Palazzo Reale!

Ajungem si la cursul principal de apa care trece orasul: raul Po iar pe pod zaresc un autobuz de culoare rosie, hmm interesant, cam bate la ochi. Dupa ce se apropie, imi dau seama de ce. Poi normal ca trebuie sa bata la ochi din moment ce e autobuz care face turul orasului:)).

Hai la o tura!

Dupa ce trecem de pod, o cladire impresionanta imi sare in ochi: Basilica Superga - o combinatie de stiluri arhitecturale + o nota de baroc. Basilica este construita pe dealul cu acelasi nume (Superga :P )

Basilica Superga

Toata plimbarea aceasta a durat pana la 3-4 dupa-masa dupa care am luat o pauza de ciocolata calda/cafea in stil italian :)).
Urmatoarea mini oprire a fost la Muzeul Egiptului - adaposteste a doua cea mai mare colectie din lume de antichitati egiptene dupa muzeul din Cairo. Noi nu l-am vizitat, personal nu ma prea pasioneaza arta egipteana insa imi amintesc ca pretul biletului era 8 euro.
Aceasta a fost ultima noastra oprire dupa care am ajuns la masina si a urmat "amarul" drum spre casa insotit de o ploaie torentiala. Se pare ca stelele s-au alineat din nou in favoarea noastra ca sa avem o plimbare pe cinste.

Si ca sa nu spuneti ca nu ati ramas cu nicio idee dupa ce ati citit articolul, urmeaza seria "Stiai ca..."

Stiati ca...

- Piata Castelului, cu ocazia Jocurilor Olimpice de iarna, a fost denumita si Piata Medaliilor deoarece aici a fost construit podiumul pe care au fost medaliati sportivii.
     - Basilica Superga a fost construita pentru a indeplini un juramant facut in timpul bataliei de la Torino.
     - Basilica adaposteste mormintele multor regi si printi din cunoscuta dinastie de Savoia, inclusiv mormantul regelui Carlo Emanuele al III-lea.
     - Muntele pe care este construita Basilica a fost locul catastrofei aeriene din anul 1949 a echipei de fotbal Grande Torino.
     - Palazzo Reale a fost palatul Casei de Savoia unde astazi puteti admira Biblioteca Regala, Muzeul de Antichitati si frumoasele gradini ale acestuia.

Daca vrei sa ajungi si tu:

Vezi Harta Mare

Intrebare: Ce mai este de vizitat in Torino?
Raspuns: Va urma!

Citeste si...

1.  Drobeta Turnu Severin again
    2. A disparut statuia
    3. Traseul: Drobeta T. Severin - Belgrad - Zagreb - Ljublianja - Trieste - Milano - Torino - Susa.