15 ianuarie 2010

Cei 7 care au speriat Poznan-ul :)

BY Bianca Dărăban IN , , No comments





Cu toata bataia de cap care mi-a dat-o bunicu`, in acest minunat weekend imi fac timp sa scriu minunata excursie de la Poznan...

Si incepem asa...

Era.....28 decembrie 2009, cand pe la ora 15:00 acasa la Fr. Francisc se intalneau 11 muguri pregatiti de putina aventura si rugaciune...

La ora 15:15 sunt onorata sa intampin grupul de Iasi ca sa-i invit la masa....si dupa ce ne potolim toti stomacelul...la ora 16:30 suntem in autocar foarte nerabdatori sa iesim din tara (cel putin eu).

Trecem si de vama si simt din nou aceeasi atmosfera pe care am simtit-o anul trecut cand am plecat spre Bruxelles...placuta de altfel:P

Grupul de Satu Mare ia in primire locurile din spate ale autocarului asa ca....fiecare cu ce poate...unu mananca, altul bea...



Foarte dragut ne prezentam la microfon si evident ca imi vine si mie randul....si cum nu sunt eu daca nu fac ceva....am facut-o si de data asta.....Cristina s-a prezentat inaintea mea si Francisc a crezut ca merge sa se prezinte Andreea...dar m-am dus eu..si Francisc a spus incet ca eu sunt un alt fel de sora pt Cristina...si cum eu sunt mai aiurita de felul meu...mi-a venit in minte expresia "surori de cruce".Si incep eu sa ma prezint...."Ma numesc Bianca, am 18 ani, sunt din Satu Mare, colega de clasa a Cristinei si surori de cruce" si aud ca toata lumea incepe sa rada....pe cand ajung in spate la locul meu Cristina deja radea cu lacrimi...in fine nici pana azi nu am inteles care a fost faza....important e ca s-au amuzat...

Vremea trece..mai un film, mai un cantat la chitara...pana vine piesa de la The Beatles- Let it be" =)))) din motive de confidentialitate nu pot sa spun mai multe..da Cristina stie despre ce e vorba=))


Am avut parte si de o mica ratacire in Miskolc.
Drumul e frumos...mai facem si o oprire la o benzinarie in Slovacia :D si mergem la nani....cum sacul meu de dormit era jos la bagaje....jumatate noaptea am dormit-o pe scaun si Cristina in sacul ei de dormit pe jos dupa care am facut schimb:P

Dimineata, somnorosi eram in apropiere de Poznan...dupa o mica ratacire si in Poznan ajungem unde trebuia sa ajungem...la punctul de primire. Acolo era si fratele James...a fost ok.

Ne impartim in grupuri... 7 (surorile Teodoru, Anca, Larisa, Monica, Regele farah zahar {Ionut} si eu ) si 5 (fam Mazgareanu, Marry Ann, Madalina si fr. Francisc).


La fiecare 5 persoane trebuia un animator...asa ca la grupul nostru de 7 se cautau anomatori...si cum nimeni nu s-a oferit...Fr. Francisc ne-a ales pe Nepo` si pe mine.


Primim cazarea..si cu greu aflam mijloacele de transport si statiile..:D


In final ajungem la parohie, gasim si biserica, completam un formular si fiica gazdei deja ne astepta. Foarte dragut din partea lor..:D

Si ajugem sa dormim in urmatorul fel: surorile Teodoru la o gazda, Larisa cu Anca la alta gazda...si Monica, Regele farah zaharh si cu mine dormim la aceeasi gazda :d ( saracu Rege cu 2 fete) =))=)).


Ajungem la gazda..foarte amabil, casa f draguta..ospitalieri...aici pot sa fac o paranteza ( Jos palaria pentru polonezi in comparatie cu belgienii...povestea din Belgia o gasiti aici )

Ne odihnim putin si ne grabim sa prindem trenul spre Poznan..cu trenul faceam aprox 20 de minute, tin sa mentionez ca noi am dormit in Swarzedz, o mica suburbie:D


Ajungem in Poznan la MTP (sala de rugaciune si sala pt masa).

Mancam bine, program 20 de minute de stat la toaleta si dupa la rugaciune.
De cand asteptam 8->


Dupa toate astea....luam trenul si ajungem acasa...gazda foarte primitoare..stam la un ceai impreuna...si tot la gazda noastra ma sunt cazati si 3 italieni:D.


Si ajungem sa ne culcam....si ma apuca o foame....de numa numa...noroc cu sandwisurile lu` Rege...care au salvat situatia...Multumesc :D


Urmatoarea zi (30 decembrie 2009)...o zi lunga si frumoasa..Ne intalnim toti 7 si mergem la parohie....rugaciunea de dimineata si small grupurile..unde Nepo` si cu mine suntem animatori.

Tre sa mentionez ca noi 2 eram cele mai mici si se tot intreba grupul care sunt animatorii..si cand am zis ca noi...au ramas tablou =))). In fine..eu zic ca ne-am descurcat :D.


Dupa asta...luam trenul spre Poznan..si mergem la pranz... si ne gandim sa mergem la mall..si asa ajugem la Malta mall...toata lumea cu tot felu de cumparaturi, grabindu-ne sa ajungem la cina la ora 17:30 si de la 19:00 la rugaciunea de seara.


De cand asteptam rugaciunea...pot sa spun ca are ceva magic, nu stiu ce e dar imi place senzatia.


Asteptam si dupa tren..gazda este foarte ok, aveau in baietel de 5 ani..foarte foarte dragut :X.

Cu italienii ne-am simtit bine...atmosfera placuta.


Joi (31 decembrie 2009) o zi lunga de altfel si cu o groaza de peripetii la care nu ne-am fi gandit o clipa. Acelasi program...rugaciune de dimineata, discutii in small grupuri...trenul spre Poznan, luat pranzul la ora 12:00-12:30 si dupa mergem in centrul vechi al orasului Poznan. Tot ce pot sa spun e...SUUUUUPERB :D
Las pozele sa spuna totul.


Ne intoarcem pentru cina si pentru rugaciunea de seara...foarte bucurosi..in seara de 31 decembrie va fi festivalul natiunilor..si ne gandeam ce ar fi daca am ajunge ceva mai repede acasa..si ne gandim sa nu luam trenul ca aveam de asteptat inca o ora si ceva dupa el..mai bine luam trolebuzul si dupa busul. Zis si facut..DAR, tot timpul exista un dar..am luat trolebuzul gresit...si ne-am dat seama ca am luat-o in directie opusa doar cand am ajuns in celalalt capat de Poznan unde era capat de linie...Pana atunci, am ras de parfumul lui Larisa..Hannah Montana =)) si asa am intrat in vorba cu 2 polonezi foarte simpatici.

Daca dau acuma firul in spate..imi aduc aminte ca numai noi 7 si cei 2 polonezi am ramas in trolebuz cand a ajuns la ultima statie.


Si de aici incepe aventura...ce facem? cum ajungem acasa? unde mergem? Ni se spusesera ca in noaptea de Anul Nou mijloacele de transport vor circula pana in jurul orei 21:30.


Noroc cu polonezii..care stiam ceva engleza...si dupa aprox 2 ore de umblat si alergat dupa trolebuze si tramvae ajungem la gazda acasa...ne schimbam si mergem direct la biserica unde era rugaciune pentru pace in lume dupa care Festivalul Natiunilor.


Ne intalnim cu ceva romani din Bucuresti si impreuna trebuia sa pregatim ceva moment cultural..numa ca romanii nostrii constau in 3~4 tanti in jur de 50-60 de ani si un nene cu varsta peste 60 de ani. Trist..ma asteptam sa fie tineret..dar asta e..


Dupa multa evaluare si dupa o groaza de discutii am ramas ca dansam Brasoveanca si Ciocarlia.

Tre sa recunosc ca n-au iesit asa cum ne asteptam dar momentul surpriza a fost O-zone - Dragostea din tei.

Pot sa spun ca toate nationalitatile au cantat ok :D. A fost ok.


Toata seara s-a dansat, la ora 12 am inchinat cu sampanie, fiecare tara s-a prezentat ok, dar "Rain Dance", dansul celor din Lituania a fost cel mai gustat :D. A meritat :)


Pe la ora 3:00 dimineata ajungem la gazda si parintii gazdei erau plecati..iar fata cea mare era acasa cu cativa prieteni...ajungem si noi si italieni..si de la 3:00 pana la 5:00 dimineata am jucat "Mima" :D.


1 ianuarie 2010..slujba in parohii dupa care un pranz copios la gazda acasa....iar de la 15:30 s-a facut "Intalnirea pe tari" unde au fost tot felul de discutii si impresii.


Am facut iar o mica plimbare prin oras si prin mall-ul Stary Browar...shopping :>
(Buni` mergem la shoooopping? :>:> )


Spre seara la cina si la rugaciunea de seara si spre casa gazdei.Atmosfera e ok...impartit de id-uri de messenger si numere de telefon:D.


2 ianuarie...luam micul-dejun si ne luam ramas-bun de la gazda, mergem la rugaciunea de dimineata dupa care de la ora 12 plecarea autocarelor, unde evident ca cei 2 polonezi ne-au insotit. De altfel, de cand ne-am cunoscut in seara de Revelion ne-am mai intalnit si in data de 1 si evident si in ultima zi.


Drumul spre casa a fost ok...in Cracovia nu ne-am mai oprit...mai un film,mai povestit patanii si experiente, mai un cantat si ce mai pot sa scriu e Dreams and Memories :d (cine cunoaste, stie :D ). Am avut un peisaj de vis in Slovacia :D


Am ajuns duminica dimineata la 9:30, am ajuns acasa...am am mancat si am adormit instantaneu :D

Ai mei au venit de la biserica dar m-au lasat sa dorm..stiu cand au ajuns deoarece fratele meu mi-a vazut rucsacul si si-a dat seama ca am venit si primul lucru care la facut a fost sa-mi dea un pupic :"> scumpu` de el :*


Cam atat a fost.


Intalnirea a fost foarte reusita...organizare super, foarte ospitalieri, de altfel polonezii organizeaza a 3-a oara o intalnire anuala de Taize. A fost prima data cand si tineri din Belarus au reusit sa vina...cu greu din cauza vizei, dar au ajuns..


In small group am avut 2 fete din Belarus si pot sa spun ca s-au bucurat din plin de intalnire.


In data de 31 decembrie s-a anuntat locatia pentru urmatoarea intalnire care va fi in ......Olanda la Rotterdam..speram sa ne vedem si pe acolo.








video

Dansul polonezilor :)


video
Taize
Mai multe poze gasiti aici

0 comentarii: