05 septembrie 2009

Bruxelles la început de 2009

BY Bianca Duţă IN , , , 2 comments




Perioada: 27 dec 2008- 03 ian 2009
Localizare: Bruxelles - Belgia, Viena - Austria
Participanți: Corina, Cristina, Andreea, Anca, Larisa, eu
Puncte forte: Taize, Manneken Pis, Grand Place, Viena


     Eram clasa a XI-a când s-a ivit a doua ieșire din țară, s-au aliniat stelele perfect pentru plecarea îm Bruxelles. Bruxelles a fost aleasă gazdă pentru Întalnirea anuală de Taize din 2008.
     Timpul a trecut destul de repde, îndată Corina, sora mea și cu mine ne-am văzut la ușă cu bagajele făcute. A urmat un drum la Cluj iar după un prânz sănătos ne îmbarcăm în autocarul care ne va duce până la Bruxelles.
     În autocar încercăm să omorâm plictiseala cu niște acorduri de chitară, râsete și voie bună.
Prima veste bună: oprire de 2 ore la Viena. Nu mai fusesem în Viena prin urmare eram în culmea fericirii. Nu era mare lucru dar pentru mine a contat.

     Plimbarea de 2 ore în Viena începe cu Piata Maria Teereza care e denumită ”kilometrul 0” al Vienei. Se află vis-a-vis de Palatul Hoftburg și la 2 pași de Parlament și Primărie.
Piesa principală este statuia Mariei Terezia singura femeie care a condus Imperiul Habsburgic timp de peste 40 de ani.




  Palatul Hoftburg l-am admirat doar din exterior. Este reședința de iarnă a casei de Habsburg astăzi fiind reședința președintelui austriac. Cu siguranță e o comoară adevărată tot palatul dar timpul ne presează și promit să revin.




     Plimbarea o continuăm pe centru și ajungem la Domul Sf. Ștefan, care ulterior a devenit un simbol al orașului. Este o biserică în stil gotic și romanic situată în piața cu același nume.






     Ne îndreptăm spre Bruxelles unde și ajungem spre dimineață. Urmăm procedura, ne găsim gazda și ne facem propriul program pentru a ajunge la întâlniri și pentru a vizita orașul.
Avem gratuitate la toate mijloacele de transport și acela a fost momentul în care am înțeles cu adevărat cum stau sărmăluțele în oală :)) am zis ca nu mai vreau să experimentez o chestie de genul acesta :)).

     Catedrala Sf. Mihail și Gudula este cea mai importantă biserică din Belgia. În acel loc se găsea o biserică încă din sec XI dar a căpătat o însemnătate deosebită în anul 1047 când au fost aduse moaștele Sf. Gudula. În sec XIII biserica a fost renovată în stil gotic iar fundația primei biserici se poate vedea și în zilele noastre.



     Dacă tot suntem aici nu avem cum să ocolim Galeriile Royales Saint Hubert. Datează din sec XIX și se zvonește că ar fi printre primele galerii comerciale. Adevărat sau nu, aici se găsesc cele mai scumpe magazine în materie de restaurante, bijuterii, haine și CIOCOLATĂĂĂĂĂ :D. A fost prima dată când am intrat într-o ciocolaterie și am auzit de ciocolată cu ardei iute și fel de fel de combinații.
Aici doamnele pot să practice sportul preferat: shopping-ul :)).




     Pe principiul că toate drumurile duc la Roma, în Bruxelles toate drumurile duc spre Grand Place (Piața Mare) probabil cea mai importantă atracție turistică. Este piața care găzduiește Primăria, Casa Regală și Casele Breslelor. Piața nu arată deloc rău și cred că aceeași părere au avut-o și cei de la UNESCO deoarece e inclusă în patrimoniu din anul 1998.
Primăria măsoare 96 m iar deasupra se află o statuie a Sf. Arhanghel Mihail care ucide un demon. A fost construită între 1401-1455.



 


   Nu poți să afirmi că ai fost în Bruxelles dacă nu l-ai admirat pe micuțul Manneken Pis, dada, acel băiețel nesimțit care face pipi. O statuie de bronz de doar 61 de cm care face tot deliciul orașului.
Știam că e în apropiere de Grand Place și practicam aruncatul cu privirea până am dat de o îmbulzeală de nedescris de am crezut că primim și noi pâine caldă. Pe când colo ce să vezi, micuța statuie era vedetă și toată lumea se îmbulzea să ii facă poză.
     Una din legende spune că în timpul unui asediu al orașului Bruxelles din sec XIV inamicii au dorit să arunce în aer orașul plasând o bombă langă ziduri. Se pare că aceștia au fost observați de un băiețel care...a urinat pe fitil și a reușit să salveze orașul.


     Trecem și pe lângă Palatul Regal. Este una din reședințele regale oficiale și deși a fost casa oficială a mai multor regi azi e destul de puțin folosită. Actuala pereche regală locuiește în Castelul de la Laeken. O fi interesant de vizitat, noi însă nu am mai beneficiat de timp.
     

     Parcul Cinquentennarire (Parcul Jubileului) situat în apropiere de Cartierul European având o suprafață de aprox 50 de hectare. Cele mai multe clădiri ale parcului au fost contruite în timpul lui Leopold al II-lea pentru Expoziția Națională 1880 ce avea să marcheze a 50-a aniversare a îndependenței belgiene.
Piesa centrală a parcului este Arcul de Triumf a fost construit în anul 1905. Structurile au fost construite din fier, sticlă și piatră ce simbolizau stadiul economic și industrial al Belgiei. Este decorat cu mozaicuri având 45 m înălțime și 3 arce cu deschidere de 10 m fiecare.






     Dacă tot am fost în zona Cartierului European am dat o fugă și până la Comisia Europeană.




     Ultima oprire o facem la Atomium, din pacate ne calculasem destul de prost timpul pentru ca era ziua în care plecam și eram presați de timp..am apucat doar să îl văd îndeaproape și cam atât. Ulterior am aflat că se poate vizita și că este și variantă de bilet combinat și pentru Mini Europe, o mini Europa în miniatură construită din lego.
     Atomium a fost construit pentru Targul Mondial - Expo 58 între 1956 - 1958. Atomium reprezintă un atom de fier mărit de 165 miliarde de ori compusă din 9 sfere unite prin 20 de tuburi.
Atomium a câștigat un nivel de popularitate foarte mare iar astăzi este considerat unul din simbolurile orașului Bruxelles alături de Manneken Pis și Grand Place.




     Acestea fiind spuse, ne așteaptă un drum lung până în România. 
Rămân la gândul că se vor alinia stelele și pentru o a 2-a venire în Bruxelles. 


2 comentarii:

Anca spunea...

un prieten mi a facut invitatia aceasta de a petrece revelionul 2010 in poznan ... mi a zis ca pentru tinerii din Romania se percepe pentru intreaga excursie ( inclusiv transport , cazare ) suma de 140 euro . Poti sa imi dai mai multe detalii . Anca

Bianca spunea...

Salut Anca..scuza-ma ca iti raspund asa de tarziu dar nu am vazut comentariul tau...
din cate stiu si eu (putine lucruri)am inteles ca nu o sa depaseasca suma de 150 de euro..
tot ce pot sa-ti spun ii ca merita sa vi si ii o chestie care n-o so uiti...
daca doresti sa vb mai multe...te-as ruga ruga sa lasi ori un numar de telefon sau un id...